Σε αυτό το Σχολείο είμαστε όλοι μια ομάδα!

Στα πλαίσια της αξιολόγησης σχολικών μονάδων, η Ομάδα Δράσης για τη Βελτίωση των Σχέσεων μεταξύ των μαθητών, αποτελούμενη από τους εκπαιδευτικούς Μάκη Πούλο και Μπόμπα Φώτη (Φυσικής Αγωγής), Μαριάννα Γεωργοπούλου (δασκάλα Γ1) και Μαρία Μπούρου (Αγγλικής Γλώσσας) υλοποίησε μια σειρά δραστηριοτήτων με στόχο την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και τη βελτίωση του κλίματος εντός και εκτός της τάξης.   

Τα παιδιά του τμήματος Γ1 εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν μια πολύχρωμη αφίσα με κανόνες καλής συμπεριφοράς, κτήμα όλου του σχολείου, η οποία αναρτήθηκε στον προαύλιο χώρο, δίπλα στο κυλικείο. Τα παιδιά συζήτησαν με τη δασκάλα τους, κα Μαριάννα Γεωργοπούλου, και συμφώνησαν να τηρούν και να διαφυλάσσουν τους κανόνες ώστε να διασφαλιστεί η ειρηνική συνύπαρξη όλων των μαθητών, καθιστώντας το σχολείο ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης και κοινωνικοποίησης.

Την Παρασκευή, 20/5/2022, την ώρα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β2 και ΣΤ3 συμμετείχαν σε μαθητικούς αγώνες σκυταλοδρομίας για την ευαισθητοποίηση ενάντια στο bullying. Στόχος της δράσης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού αλλά και η καλλιέργεια αθλητικής κουλτούρας και ομαδικού πνεύματος. Οι μικροί μαθητές, που δεν ήταν εξοικειωμένοι με τους όρους, είχαν ενημερωθεί για το σκοπό του παιχνιδιού εκ των προτέρων στο μάθημα των Αγγλικών, όπου συζητήθηκε και το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Τα παιδιά χρωμάτισαν φύλλα εργασίας, με σκοπό την εξοικείωσή τους με τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και τα γλωσσικά σχήματα “Every child matters”, “Be a friend, not a bully”, “Everyone is different, be kind to others” και δημιούργησαν πολύχρωμα πλακάτ!

Την ημέρα των αγώνων, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο κομμάτι του ευ αγωνίζεσθαι και της ευγενής άμιλλας. Τα παιδιά έδειξαν σεβασμό απέναντι στον αντίπαλο, όπως τους είχαν συμβουλεύσει οι δάσκαλοι Φυσικής Αγωγής, συμμορφώθηκαν με τους κανόνες του παιχνιδιού, υποστήριζαν και ενθάρρυναν ο ένας τον άλλον!

Τα μεγαλύτερα παιδιά του ΣΤ3 βοήθησαν στο διαμοιρασμό αναμνηστικών με το σύνθημα “STOP BULLYING” στους μικρότερους μαθητές αλλά και μεταξύ τους και λειτούργησαν ως θετικά πρότυπα συμπεριφοράς! Με το τέλος των αγώνων, χειροκροτήσαμε την προσπάθεια όλων των συμμετεχόντων και βγάλαμε ομαδικές φωτογραφίες!

Τέλος, συμφωνήσαμε ότι σημασία δεν έχει η νίκη αλλά το μήνυμα που επικοινωνήσαμε και τα μαθήματα που πήραμε: Σε αυτό το σχολείο κανείς δε μένει μόνος, είμαστε όλοι σημαντικοί, είμαστε όλοι μια ομάδα!

Δήλος: το ιερό νησί του φωτός

Σήμερα, Τετάρτη 4 Μαϊου, σύσσωμη η Στ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε τη Δήλο! Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας, ντύθηκαν καλά, πήραν και καμία δραμαμίνη γιατί προβλεπόταν ένα ελαφρύ κούνημα στο καραβάκι και ξεκινήσαμε!

Ευχαριστούμε πολύ τις δύο ξεναγούς μας για την απίστευτη εμπειρία! Είναι ένα μέρος που σε συνεπαίρνει και καταλαβαίνεις γιατί ήταν το πιο ιερό νησί της αρχαιότητας!

Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «σχολικός εκφοβισμός» (bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία με σκοπό τον σωματικό και ψυχικό πόνο σε μαθητές/τριες από έναν ή περισσότερους συμμαθητές/τριες τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο σχολικός εκφοβισμός συναντάται σε διάφορες μορφές (σωματικός, λεκτικός, κοινωνικός, ηλεκτρονικός, κ.ά.) και εκδηλώνεται με συμπεριφορές όπως σπρωξίματα, σκουντήματα, χτυπήματα διαφόρων μορφών, χρήση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών, απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, διάδοση κακοήθων φημών, κουτσομπολιού, δημοσιοποίηση ντροπιαστικών (πολλές φορές ψευδών) στοιχείων για τη ζωή και την προσωπικότητα του θύματος, αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της ημέρας κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού, μικροί και μεγάλοι μαθητές/τριες του σχολείου μας διάβασαν, συζήτησαν και πέρασαν τα δικά τους μηνύματα για τη διαφορετικότητα μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης!

Εργασία του ΣΤ2 για την Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

Τα παιδιά φωνάζουν: «όχι στη βία», «μίλα», «μη φοβάσαι», «δεν είσαι μόνος/η». Εδώ κανένας μαθητής δε φοβάται και δε νιώθει μόνος του. Η βία κι ο σχολικός εκφοβισμός δεν έχουν θέση. Στο σχολείο μας αλλά και στη μετέπειτα ζωή μαθαίνουμε να μιλάμε, να μοιραζόμαστε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας. Ανάμεσά μας κυριαρχούν αξίες όπως η φιλία, η συνεργασία, η αποδοχή και ο σεβασμός!

Είμαστε όλοι διαφορετικοί και όμως ταιριάζουμε!

Επίσκεψη στο γήπεδο

Την Τετάρτη 30/3 και την Παρασκευή 15/4 πραγματοποιήθηκαν οι δύο πρώτοι σχολικοί περίπατοι για το τρέχον σχολικό έτος, με συμμετοχή όλου του σχολείου! Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τους εκπαιδευτικούς, μεταφέρθηκαν με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ στις αθλητικές εγκαταστάσεις στον Κόρφο. Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και τα παιδιά πολύ ενθουσιασμένα αφού ανυπομονούσαν μέρες για την εκδρομή!

Αφού έλαβαν τις απαραίτητες οδηγίες από τους δασκάλους για να διατηρήσουν το χώρο καθαρό και να παίξουν με ασφάλεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες έστρωσαν τις πετσέτες τους και τακτοποίησαν τα πράγματά τους. Έπειτα, άρχισε το παιχνίδι!

Τα παιδιά έτρεξαν και έπαιξαν με την ψυχή τους! Η παραμονή μας στο γήπεδο διήρκησε περίπου 3,5 ώρες! Καθ’ όλο το διάστημα τα παιδιά συζήτησαν, γέλασαν, έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, ασκήθηκαν στα όργανα γυμναστικής και διασκέδασαν υπό την διαρκή επίβλεψη των δασκάλων τους.

Όταν η επίσκεψη πλησίαζε στο τέλος της, τα παιδιά κλήθηκαν να ελέγξουν τους χώρους και να συλλέξουν τυχόν σκουπίδια που άφησαν πίσω, ώστε να παραδώσουν το γήπεδο στην κατάσταση στην οποία το βρήκαν και ακόμη καθαρότερο! Με αυτό τον τρόπο μάθαμε να είμαστε υπεύθυνοι, να φροντίζουμε όποιον χώρο μας φιλοξενεί και να σεβόμαστε το φυσικό περιβάλλον!

Τέλος, ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση, επιβιβαστήκαμε πάλι στα λεωφορεία και γυρίσαμε πίσω στο σχολείο με ασφάλεια λίγο πριν το σχόλασμα.

0 02 05 d11a5963f18a39c90cc235886dbfcb064ee3e36c1feb60c5e27d1c1a6623bf76 e685e311194f2a8e

Περάσαμε όλες και όλοι υπέροχα και περιμένουμε με ανυπομονησία τις επόμενες εκδρομές! 

 

Ομάδα Ενδοσχολικών Επιμορφώσεων

Στα πλαίσια της δράσης αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, όπως έχει οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μυκόνου έχει εντάξει στο πρόγραμμά του έναν κύκλο ενδοσχολικών επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών. Η «Ομάδα Ενδοσχολικών Επιμορφώσεων», αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς Ασημίνα Κουκά, Αγγελική Συλλούρη και Σοφία Στεργίδου, διοργάνωσε τις τρεις πρώτες συναντήσεις, που στέφθηκαν από επιτυχία. Σύσσωμη η ομάδα των εκπαιδευτικών προσμένει τη συνέχεια, καθώς τα θέματα που θίγονται και οι συζητήσεις που προκύπτουν κρίνονται άκρως σημαντικά για την προσωπική-επαγγελματική και ομαδική-σχολική εξέλιξη όλων!

Το ρόλο της εισηγήτριας ανέλαβε η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, MSc Σχολικής Ψυχολογίας-ψυχοθεραπεύτρια NDI, Ασημίνα Κουκά.

Στην πρώτη ενδοσχολική επιμόρφωση (Σάββατο, 26/02/2022) με τίτλο: «Διαφορετικοί, αλλά όχι κατώτεροι… Μια ματιά στον αυτισμό και τη διαφορετικότητα», έγινε η προβολή μιας ταινίας (αληθινή ιστορία), με πρωταγωνίστρια γυναίκα με αυτισμό. Με αφορμή αυτή την ταινία, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και μετέπειτα συζήτηση σε θέματα που αφορούν μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Η δεύτερη επιμόρφωση (Σάββατο, 12/03/2022) με τίτλο: «Σχολικός Εκφοβισμός – bullying, Στρατηγικές παρέμβασης», ήρθε να συμπληρώσει το εβδομαδιαίο αφιέρωμα ως προς την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής μονάδας απέναντι στο εν λόγω ζήτημα, που απασχολεί περισσότερο παρά ποτέ την κοινωνία μας.

«Σχολικός Εκφοβισμός – bullying, Στρατηγικές παρέμβασης»

Η τρίτη επιμόρφωση (24/03/2022) με τίτλο: «Βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και Νομοθετικό πλαίσιο για τη συνεργασία Σχολείου-ΚΕΔΑΣΥ», έγινε έπειτα από αίτημα των εκπαιδευτικών, για ενημέρωση σχετικά με το νέο σχεδιασμό και όσα προβλέπονται για την παραπομπή μαθητών/μαθητριών για αξιολόγηση και γνωμάτευση στον υπεύθυνο φορέα του ΚΕΔΑΣΥ.

Μετά τη λήξη κάθε επιμόρφωσης, διατίθεται στους εκπαιδευτικούς έντυπο και ψηφιακό υλικό προς μελέτη και προβληματισμό, σχετικά προγράμματα πρόληψης/παρέμβασης και βιβλιογραφία για δυνητική έρευνα και αξιοποίηση.